Vi arbetar dagligen med redaktionell kommunikation för svensk industri. Exempelvis genom expertbloggar, digitala nyhetsbrev, referenscase, pressmaterial, webbplattformar, kundtidningar, rörligt material och mycket mer. Redaktionell kommunikation för industrisektorn är ett av våra styrkeområden.
Vi vet att i dag finns stora möjligheter för en aktör inom B2B att själv ta tag i taktpinnen och börja producera riktigt bra och relevant innehåll för en noga utvald målgrupp. Material som kommer regelbundet och som tillför värde till mottagaren. Och som bygger varumärke för sändaren.
En person som självmant går in och prenumererar på ditt nyhetsbrev, läser din kundtidning eller som regelbundet följer din expertblogg är oändligt mycket mer värd, än att nå hundra potentiella kunder som inte ens känner till ditt namn. Tricket är att hitta din egna nisch, ditt egna expertområde, där du kan erbjuda rätt typ av innehåll som är unikt för just dig.
Vi har arbetat med många B2B företag, med stor koncentration på industri- och tillverkningsföretag. Våra redaktörer har en betydande teknisk kompetens och erfarenhet – därför säger vi att redaktionell kommunikation inom industri och tillverkning är ett av våra styrkeområden.